Bieg Orli

26,11 km

Start i meta zlokalizowane będą na terenie Muzeum Budownictwa Ludowego (Park Etnograficzny ). Dalej biegniemy drogą przez teren Skansenu, wybiegamy tylną bramą i biegnąc ulicą Gajową dobiegamy do żółtego szlaku, który prowadzi nas do Orlego Kamienia (gdzie kończy się). Jest tu pierwszy punkt odżywczy. Dalej zbiegamy w prawo czerwonym szlakiem do miejscowości Liszna gdzie na drodze asfaltowej skręcamy w prawo. Zbiegu po asfalcie mamy ok 450m, po czym odbijamy w lewo na drogę leśną. Leśnym duktem szlakiem zielonym (początkowo słabo oznaczonym) biegniemy do miejscowości Wujskie (mijamy pierwszy dom położony w polach, inne pojawiają się) gdzie skręcamy w prawo i dalej zielonym szlakiem połączonym ze ścieżką znakowana na niebiesko pniemy się w górę. Podążamy szlakiem (tylko w jednym miejscu, bardzo dobrze oznaczonym wstążkami nie biegniemy szlakiem zielonym bezpośrednio do Dużego Kamienia tylko robimy „skrót”), gdzie po minięciu „Dużego Kamienia” w Bykowcach zbiegamy w lewo do Wujskiego.  Przy tym zbiegu będzie stał wolontariusz, będzie to rozwidlenie trasy 30 i 50km. Biegniemy drogą leśną cały czas w dół. Przebiegamy przez łąkę, potok a następnie drogę asfaltową w miejscowości Wujskie. Tutaj będzie zlokalizowany drugi punkt odżywczy. Teraz zaczyna się długi podbieg (przy owczarni). Pniemy się do góry leśnymi drogami, nigdzie nie odbijając. Jak dobiegniemy na szczyt, do szlaku czerwonego (połączenia z trasą 50km) skręcamy w lewo i dalej biegniemy czerwonym szlakiem nim aż do rozwidlenia oznaczonego taśmami, gdzie drogą leśną podążamy do ścieżki o kolorze niebieskim. Dalej niebieskim znakowaniem dobiegamy/zbiegamy do Lisznej, przebiegamy przez drogę asfaltową (na której byyliśmy kilka godzin temu zbiegając z Orlich Skałek) i kierujemy się na Orle Skałki. Z Orlich Skałek biegniemy tak jak „Dycha”, czyli… przy trzecim punkcie odżywczym skręcamy w prawo. Z Orlich Skałek zbiegamy szlakiem czerwonym po czym wbiegamy na ścieżkę niebieską – „szlak niebieski” i podążamy do ”krzyża” gdzie odbijamy w lewo na drogę leśną. Zbiegamy cały czas w dół nigdzie nie odbijając. Biegniemy, aż do drogi wysypanej kamieniami (tłuczniem / klińcem) i tam zachowujemy czujność. Po 150m tą utwardzona drogą skręcamy w lewo, w gęsty las i dobiegamy do studni Królowej Jadwigi. Skręcamy w lewo. Pokonujemy ostatnie kilometry trasy przy ogrodzeniu skansenu i biegniemy do bramy z której wybiegliśmy. Zostaje już tylko finisz pomiędzy domkami skansenu.