Bieg Słonny

52,47 km

Start i meta zlokalizowane będą na terenie Muzeum Budownictwa Ludowego (Park Etnograficzny ). Dalej biegniemy drogą przez teren Skansenu, wybiegamy tylną bramą i biegnąc ulicą Gajową dobiegamy do żółtego szlaku, który prowadzi nas do Orlego Kamienia (gdzie kończy się). Jest tu pierwszy punkt odżywczy. Dalej zbiegamy w prawo czerwonym szlakiem do miejscowości Liszna gdzie na drodze asfaltowej skręcamy w prawo. Zbiegu po asfalcie mamy ok 450 m, po czym odbijamy w lewo na drogę leśną. Leśnym duktem szlakiem zielonym (początkowo słabo oznaczonym) biegniemy do miejscowości Wujskie (mijamy pierwszy dom położony w polach, inne pojawiają się) gdzie skręcamy w prawo i dalej zielonym szlakiem połączonym ze ścieżką znakowana na niebiesko pniemy się w górę. Podążamy szlakiem (tylko w jednym miejscu, bardzo dobrze oznaczonym wstążkami nie biegniemy szlakiem zielonym bezpośrednio do Dużego Kamienia tylko robimy „skrót”), gdzie po minięciu „Dużego Kamienia” w Bykowcach dobiegamy do rozwidlenia trasy 30 i 50 km gdzie będzie wolontariusz. Na rozwidleniu biegniemy „na wprost” (w lewo biegnie trasa 30 km).

Najpierw trochę pod górę a następnie zbiegamy do Załuża, przebiegamy przez drogę krajową (gdzie będą stać strażacy) przy parkingu (UWAŻAJ TUTAJ!). Tutaj masz drugi punkt odżywczy. Dalej ścieżkami oznaczonymi taśmami pniemy się dość stromo do góry aby po chwili lasem i łąkami zbiegać do ostatnich zabudowań Załuża. Biegniemy w kierunku szlaku zielonego niezbyt dobrze oczyszczoną trasą. Następie zielonym szlakiem podążamy prawie cały czas pod górę (tylko początek zielonego jest w dół) do przecięcia czerwonego szlaku gdzie odbijamy w prawo. Czerwonym szlakiem kontynuujemy do skrętu na Rakową (NIE ZBIEGAMY DO RAKOWEJ !!!!) biegniemy dalej drogą leśną do Szybowiska w Bezmiechowej, gdzie jest trzeci punkt odżywczy. Dalej wbiegamy do Rezerwatu Dyrbek gdzie po ok. 1km skręcamy w prawo ostrym zbiegiem do drogi asfaltowej(UWAŻAJ TUTAJ! ), na drodze odbijamy w prawo, aż dobiegniemy do wiaty u podnóża szybowiska i tu odbijamy prosto do góry zataczając koło i docierając ponownie do punktu odżywczego, dalej biegniemy trasą którą którą wcześniej przybiegliśmy, w kierunku szlaku czerwonego. Kontynuujemy dalej cały czas czerwonym szlakiem w kierunku Słonnego Wierchu przez który przebiegamy.

Po drodze przekraczamy drogę krajową Sanok-Przemyśl (UWAŻAJ TUTAJ!), na szczycie serpentyn. Lecimy cały czas czerwonym szlakiem. Dobiegamy do połączenia z trasą 30 km  i dalej biegniemy czerwonym szlakiem nim aż do rozwidlenia oznaczonego taśmami, gdzie drogą leśną podążamy do ścieżki o kolorze niebieskim. Dalej niebieskim znakowaniem dobiegamy/zbiegamy do Lisznej, przebiegamy przez drogę asfaltową (na której byliśmy kilka godzin temu zbiegając z Orlich Skałek) i kierujemy się na Orle Skałki. Z Orlich Skałek biegniemy tak jak „Dycha”, czyli… przy czwartym punkcie odżywczym skręcamy w prawo. Z Orlich Skałek zbiegamy szlakiem czerwonym po czym wbiegamy na ścieżkę niebieską – „szlak niebieski” i podążamy do ”krzyża” gdzie odbijamy w lewo na drogę leśną. Zbiegamy cały czas w dół nigdzie nie odbijając. Biegniemy, aż do drogi wysypanej kamieniami (tłuczniem / klińcem) i tam zachowujemy czujność.

Po 150 m tą utwardzona drogą skręcamy w lewo, w gęsty las i dobiegamy do studni Królowej Jadwigi. Skręcamy w lewo. Pokonujemy ostatnie kilometry trasy przy ogrodzeniu skansenu i biegniemy do bramy z której wybiegliśmy. Zostaje już tylko finisz pomiędzy domkami skansenu.